دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

چهلم- ابتذال اخلاقی!!!!!!!!!!!!!!!

جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷ ق.ظ

یک اشتباه از علیفر گزارشگر فوتبال باعث شد تا بسیاری از خبرنگاران و گزارشگران و ورزشی نویسان اشتباه را در سطح گسترده ای منتشر کنتد.


و بسیاری نیز آن را تبدیل به مضحکه ای کردند...


تحت تاثیر این رویداد ساده، عادل فردوسی پور گویا فرصت را غنیمت شمرده و در اولین فرصت با لحنی کنایه آمیز صراحتا سبک اطلاع رسانی علیفر را به چالش کشید.


همه این ها نشانه است، نشانه ای از ورشکستگی...


رسانه ای که خالی از مغز و محتوی باشد، رسانه ای که پشتوانه مردمی نداشته باشد...


رسانه ای که مخاطب نداشته باشد، برای تولید لذت و سرگرمی بیشتر، هیچ حد و مرز اخلاقی را نمی شناسد...


حتی نیروهای خودش را نیز به ابتذال می کشد...

------------------------

1- شب امتحان پست نوشتنت نگیره صلوات...

2- چندشب پیش شنیدم یه مادر و پسر بعد از 36 سال همدیگه رو پیدا کردند(تو برنامه ماه عسل)، نکته اینجاست که رسانه برای جذاب تر شدن برنامه اش دیدارشون و 3 ماه عقب انداخته... یعنی ابتذال فرهنگی بدتر از این؟؟؟؟؟؟؟؟

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۳/۲۸
  • ۴۱۸ نمایش
  • سایه هیچ

نظرات (۸)

میگم من نگران دکمه ی علامت تعجب کیبورد شمام!! همینجور دستتو میذاری رو علامت تجعب واسه عنوان ها:دی

دیدم هی توی این کانالها از علیفر می‌گن!! پس بگو قضیه این بوده:| بنده خدا علیفر!! حالا انگار ملت همه خودشون مبری از خطا و اشتباهن:|||


ابتذال فرهنگی به کنارر!!

من موندم اون مادر و پسر چطور راضی شدن سه ماه همدیگرو نبینن!!! فقط به خاطر یه برنامه تلوزیونی؟؟!!


پاسخ:
1- آخه این روزها همه اش در شوک و تعجبم از دست این زندگی!!!!!!!!!!!!!

2- بله، این بوده...
مردم و کاری ندارم، اغلب آدم ها دوس دارن کسانی که موفق میشن و نقد کنند و پیشرفت شون و به چیزی به جز تلاش و شایستگی نسبت بدن چون از این راه تنبلی و بی عرضگی خودمون و توجیه کنیم...
 ولی بحث این مطلب راجع به ابتذال در رسانه ای هست که مدعی پرچم داری فرهنگه...
رسانه ای که حتی چندتا ساز معمولی و نشون نمیده که مبادا بنیان فرهنگی جامعه سست بشه...

3- واقعا، این قدرت رسانه و مخصوصا تلوزیون و نشون میده
بهش فکر کن...
قضیه این فوتبال و فردوسی پور چیه؟! متوجه نشدم...
پاسخ:
اینجا و اینجا و اینجا رو ببین
ببین ولی فردوسی پور چیز بدی نگفتا! 
:))

ولی در باره اون مادر و پسره، یه جایی تو برنامه، باباهه گفت انگار پیشنهاد خود پسره بوده، اول میخواسته بره عراق(؟!) نمیدونم همون شهری که مامانش بوده، بعدش هی امروز و فردا کرده، آخرشم نرفته، بعدنش پیشنهاد داده به باباش که ما یه برنامه داریم تو تلوزیون ایران که اینجوریه و اینا!

ینی پسره خودش نرفته. اینو باباهه گفت. گفت هی امروز و فردا کرد. قرار بود عید بیاد پیش ما. با زن و بچش.

ینی میخام بگم شاید بحث قدرت رسانه نیس، ابتذال شخصیتیه! دوس دارن تو تلوزیون نشونشون بدن!

+آقا انقد به فردوسی پور اعتراض نکن دیگه، بزن یه کانال دیگه مباحث شخصیتی و فرهنگی رو از برنامه ها و مجریای دیگه دربیار!
عادل خوبه! بوس بهش.

پاسخ:
نازنینِ نازنین
منم عادل و دوس دارم مثل خودت...
اتفاقا از معدود برنامه هایی که از تلوزیون می بینم 90 هست...
ولی این نقد به رسانه وارده...

من برنامه ماه عسل و ندیدم ولی اگه روایت تو درست باشه بازم فرقی تو کلیت موضوع نداره...


چرا فرق میکنه، فرقش اینجاس که طرف خودش ولع دیده شدن داشته، نه اینکه رسانه بیاد مجبورش کنه که 3 ماه نرو مامانتو ببین!
فرق داره دیگه!
من الان جای اون بودم، میگفتم آره مامان من نمیام، صب کن ماه رمضون بشه تو ماه عسل همو ببینیم؟!
نمیدونم شایدم میگفتم! اگه میگفتم بازم به نظر من بیشتر انحطاط و ابتذال و اضمحلال و اینای شخصیتیه خودم بوده. تا ابتذال رسانه!
رسانه تاثیر داره، ولی تصمیم گیرنده منم.
پاسخ:
همین موضوع یه بحث جامع در جامعه شناسی رسانه است...
این که سلایق ما رسانه رو هدایت می کنه یا رسانه سلایق ما رو؟؟؟

اینکه جامعه به این انحطاط می رسه، و عقده دیده شدن باعث میشه دست به هر کاری بزنه، تقصیر رسانه نیست؟؟؟؟؟

  • دریا _ گاه نوشته های من
  • برنامه ماه عسل مهماناشو گریم میکنه

    پاسخ:
    اصلا تلوزیون نمی بینم...
    نمیدونم، شاید...
    نه نیست
    به نظر من نیست
    مشخصن در این مورد من فک نمیکنم هیچ چیزی جز ضعف شخصیتی دلیل این کار باشه.

    پاسخ:
    خیلی مطلق فکر می کنی، نازنینِ نازنین...
    به نظرت پژوهش ها و تحقیقات علمی (رابطه بین رسانه و افکار عمومی)، که با نظرت متفاوت هستند، درست نیست؟؟؟؟؟؟

    شاید هم نظر تو درست باشه...
    ببین من صورت کلی مسئله رو قبول دارم، اینکه اصن کار رسانه، تاثیر گذاری رو افکار و عقاید آدماس، خب؟

    ولی میگم، مشخصن در مورد این مسئله، من حس میکنم هرچقدم توی تلوزیون اومدن و به تصویر کشیده شدن، جذاب باشه، بازم خود اون آدم باید در درجات خیلی پایینی از درک و شعور قرار داشته باشه که بیاد چه به میل خودش، و چه حتا به اصرار کسی، قبول کنه اینکارو انجام بده.

    ببین نمیخام حالا بحثو کش بدم، امتحانم داری فردا، ولی رسانه هر چقدر هم موثر باشه، من فک نمیکنم یه آدمی که سلامت روانی و هوش احساسی درستی داشته باشه، صرفن تحت تاثیر سلایق رسانه! این تصمیمو بگیره.
    هرکسی عقل داره. حالا اگه ترجیح میده ازش استفاده نکنه و تحت تاثیر باشه، اون یه بحث دیگس.

    ولی اینکه تاثیر رسانه بیشتر از عقل و غریزه ی خود آدم باشه رو اجازه بده من قانع نشم!  

    پاسخ:
    عقل یه مفهوم نسبیه...
    و رسانه سمت و سو بهش میده...

    اگه به مساله به شکل جزئی نگاه کنیم ممکن نظرت درست به نظر بیاد
    ولی وقتی از میانگین یه جامعه حرف می زنیم، نه...
    باشه دکتر
    من با اجازت یه موز برداشتم فقط!
    :))
    پاسخ:
    خخخخخخخخخخخ
    چرا ناراحت میشی، خب؟؟؟؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">