دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

پنجاه یکم- مجازات، چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱ ق.ظ


خیلی از ما عادت هایی داریم که به سلامت مون کمک نمی کنه، مثل دراز کشیدن زیاد پای تلوزیون، خوردن فست فود، سیگار کشیدن و... همه این رفتارها به سلامت مون آسیب جدی میزنه ولی برای انجامشون مجازات نمیشیم....


ولی یه سری رفتارها هستند که برای انجامشون مجازات میشیم، مثل دزدی، تجاوز، قتل و... دقیقا این نوع رفتارها به بقیه لطمه می زنند و سلامت جسمی و روحی بقیه رو به خطر می اندازند....

ولی این وسط یه تناقضی وجود داره، جرمی مثل مصرف الکل که بخاطرش 80 ضربه شلاق میخوری، خب چرا؟؟؟؟؟؟؟؟

مگه به کسی آسیب میزنی؟ اگه بخاطر ضرر به خودته، اولا چرا برا مصرف هروئین یا شیشه مجازاتی در کار نیست؟ حتی اگه سیانور یا قرص برنج بخوری که بخوای خودکشی کنی و موفق نشی، بعدش مجازات نمیشی...

دوما اگه بخواهیم همچین تفکری و بسط بدیم خیلی چیزهای دیگه هست که میشه مجازات، بهش تسری پیدا کنه...

امروز داشتم یه مطلب می خوندم که مصرف همبرگر ذغالی شانس ابتلا به سرطان و باندازه مصرف سیگار بالا میبره، ولی من راحت و با اینکه هم خودم و هم خانواده ام از خطرش اطلاع داریم، باهم به عنوان یک وعده غذایی با لذت مصرفش می کنیم ولی ممکن نیست تا آخر دنیا بشینیم و باهم سیگار بکشیم...

بنظرم ریشه خیلی از بایدها و نبایدها ذهنیه، ما تو تصورات و توهمات مون خوب و بد تعبیر و تفسیر می کنیم...

و البته یه بخشی هم ناشی از آمارهای عجیب و غریبی که باهاش سروکار داریم و هر روز رسانه ها به خورد مون میدن...


  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۲/۲۸
  • ۵۲۷ نمایش
  • سایه هیچ

نظرات (۲)

البته دکتر آدم مست میتونه به بقیه آسیب بزنه.
پاسخ:
ادم نشئه هم میتونه...
ادم عصبی هم میتونه...
چیزی که در دراز مدت شاهدش هستیم، نبایدهایی بوده که در چند دهه اخیر خیلی ها رو برده زیر باده شلاق یا دار، اما الان خیلی راحت این نبایدها تبدیل به بایدها شده که هیچکس هم ککش نمی گزه؛ روندهای تعصبی و اعتقادی افراطی، توی یه برهه زمانی خیلی به مردم لطمه می زنه و همه ما شاهد این لطمه ها بودیم و هستیم، اما چیزی که عیانه اینه که مردم ما هیچوقت با زور از چیزی منع نشدن؛ به طور نمونه همین حجاب های نصف نیمه زن های کشورمون که احساس می کنم بیشتر از حجاب، یه نوع روند اعتراضی ناخودآگاهه که بین بایدها و نبایدها خودی نشون میده!

اینکه بگیم من دارم به خودم لطمه میزنم به نظرم دیدگاه درستی نیست، چون اگر کشور رو یک کشتی در نظر بگیریم، اینکه فقط بگی من جای خودمو دارم سوراخ می کنم، دقیقا همه رو میبره زیر آب! به نظرم اگر قراره اصلاحی صورت بگیره، نمیشه از حرص کردن به نتیجه ی مطلوب برسیم، چون درختی که اسمش فساده رو باید از ریشه قطع کرد، اتفاقا حرص کردن این درخت باعث میشه توی دوره ی بعد رشد بهتر و میسرتری داشته باشه! یعنی رسما با اینکارمون داریم باعث رشد بیشتر این درخت میشیم، نه خشکوندنش! :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">