دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

چهل و ششم- چکمه های استبداد!!!!!!!!!!!!

شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۱۴ ب.ظ

به طور کلی تلوزیون نگاه نمی کنم...


امروز ظهر اومدم خونه...


تلوزیون روشن بود و داشت یه سریال راجع به اتفاقات سال 1332 و کودتا علیه دولت دکتر مصدق پخش می کرد...


صرف نظر از اینکه عاشق شخصیت دکتر مصدق هستم و از امپریالیسم (آمریکا، انگلیس و...) بیزار یاد دوتا جمله از "چامسکی" و "بوردیو" افتادم...


#نوام_چامسکی : اولین قدم مبارزه با استبداد این است که تلوزیون تان را خاموش کنید.


#بوردیو : تمام چیزهایی که می گویند و نشان می دهند، برای چیزهایی است که نمی خواهند بگویند و نشان دهند.

  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۵/۱۶
  • ۷۲۰ نمایش
  • سایه هیچ

نظرات (۸)

واقعا اون دوتا جمله خیلی قشنگ بود
پاسخ:
قابلی نداشت...
صدا و سیمای ما هم زیر نظر فرادستان هدایت میشه و کسی انتظاری نداره که ازش حق رو بشنوه.آلبرت هرشمن توی یکی از مقاله هاش شدیدا حکومت الیگارشی رو به باد انتقاد بسته و هزار دلیل و برای بوجود اومدنش ردیف کرده اما توی صفحه اش فقط دوتا راهکار واسه از بین بردن اندک سالاری میده.آگاهی مردم و مهارت عمل جمعی هماهنگ! و میگه این آگاهی هیچ جوره به دست نمیاد مگر با مطالعه و شناخت کشور هایی که توو این ورطه افتادند.یعنی مطالعه تاریخ.. همه ی حال و  آینده ما برمیگرده به تاریخی که درست و غلط بازگو کردنش تا چندصدسال بعد میتونه تاثیرگذار باشه. شاید به نظر خیلی ساده بیاد اما همه نمیفهمند که چه سختی هایی پشتشه.چه خون هایی باید ریخته بشه. جه رنج هایی باید تحمل بشه.. و آخر مقاله این هشدار رو میده که هیچ ملتی حتی پس از رهایی از گزند  بازگشت الیگارشی در امان نیست.متاسفانه..
پاسخ:
ما که با تاریخ اعراب اونم تو عصر ملخ خوری و سر بریدن زنده ایم...

جالب اینجاست حالا که یه گروهی مثل داعش اومده و داره اسلام ناب و به تصویر می کشه (دقیقا همون مدلی از اسلام که مردم ایران، لبنان، سوریه و... رو مسلمون کرد) یه عده ای باز اصرار دارند که نه این اسلام نیست...

تو روخدا برید یه کم تاریخ طبری (کتاب مورد قبول فقهای شیعه) و بخونید و ببینید بین رفتارهای خیلی از اینایی که بعدا شدن معصوم و امام در جنگ اعراب و ایران با داعش امروزی تفاوتی هست؟؟؟؟

گفت: عالم همه در بندگیِ شیطانند
گفتم: ای زاهد خودبین! به زیان تو که نیست!

هـ.ا.سایه
+ بله اینجوریاس
پاسخ:
احسنت...
چقدر جمله ی جناب "بوردیو" درسته...
پاسخ:
کارشون هم درسته...
نمیدونم چرا مثال اعراب رو زدید در صورتیکه من از آگاهی مردم گفتم.کسی که آگاه ِ  واقعیه باید بدونه مسئله ای مثل دین و مذهب تنها وسیله ی موفق بازدارنده و مانع رشد در تمام ادوار تاریخی بوده.
شما از استبداد گفتید و من منظورم از مطالعه تاریخ انقلاب صنعتی 1688 انگلیس بود.النقلاب فرانسه بود.انقلاب 1765 آمریکا بود که دلیل  موفقیت سیاسی و اقتصادی شون اتحاد و قیام مردم برای تنگ تر کردن حلقه حاکمیت مستبد و اشغالگر بود.حالا باید تحلیل کرد چرا کشورهای مثل ایران, مصر,برزیل,آرژانتین نتونستن مثل اونا موفق باشن.
تووی کتاب صدجنگ بزرگ تاریخ از قول توماس پین نوشته شده:اساس انقلاب آمریکا اینه که دولت یک قرارداد اجتماعی بین مردم است نه یک حکومت دست نشانده که از طرف خدا به کسی داده شده باشد.
از رسانه بیزارم
برای همینه تلویزیون نگاه نمی کنم! :)
کجایین شما؟!
پاسخ:
هستیم...
خوشحالم که برای کسی مهمه بودنم...
داداش بیخیال شو ی چی بنویس 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">