دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

چهارم-بهشت یک بازی ساز جدید دارد

شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۳۶ ق.ظ

یوهان کرایف


فکر نمی کنم کسی رو بشناسم که فوتبال و دنبال کنه و یوهان کرایف و نشناسه...

بهترین بازیکن جام جهانی، بازیکن سال اروپا 1971-1973-1974 و اسطوره هلندی ها و بارسلونایی ها...

یه جوون سوپر استار با رفتارهای خاص خودش...

باورش سخته که یه فوتبالیست تو اون سطح توی رختکن و روی نیمکت سیگار بکشه...

حتی اونموقع، بخاطر رفتارهاش قوانینی وضع کردن که سیگار کشیدن و رو نیمکت برا بازیکن ها ممنوع کردن...

وقتی هم خبر سرطان ریه اش اعلام شد یه جمله معروف گفت "هرچی فوتبال بهم داد، سیگار ازم گرفت"...

حالا کرایف از سرطان ریه مرده...

روزنامه سان هم یه تیتر جالب زده "بهشت یک بازی ساز جدید دارد"

--------------------------------------------------------------------------------------

1- شاید جالب باشه که نیکوتین با یه دوز خاصی دوپینگ محسوب میشه تو ورزشکارا
به زبون ساده تر اگه یه مقدار خاص سیگار و تو یه بازه زمانی مشخص بکشید، زور تون زیاد میشه


  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۱/۰۷
  • ۴۹۳ نمایش
  • سایه هیچ

نظرات (۶)

چه تیتر جالبی زده :) بهشت هم نیاز به بازی ساز داره یعنی؟ خیلی دوس دارم جو حاکم در بهشت رو ببینم یه روزی:|
پاسخ:
آره، باحاله
تا حالا به این تناقضات دقت کردین!؟
_ اه،... تنش بوی فلان سیگار میده.
_....[آیکون یه نفس کش دار عمیق و اینا]... تنش چه بوی عطر سیگاری داره..


همیشه دو دسته آدم برام عجیب بودن، یکی اونایی که اسامی همه ماشینا رو بلدن ، دوم اونایی که اسامی همه ورزشکارا و هنرمندا رو میدونن. 
من هنوز به گامبالوای بازی کلش میگم گامبالو عا.



پاسخ:
بهترین شکل این تناقض ها رو "فاضل نطری" تو این شعرش گفته، که تقدیمش می کنم به خودت
--------------------------------

فواره وار، سربه هوایی و  سربه زیر

چون تلخی شراب، دل آزار و دلپذیر


ماهی تویی و آب؛ من و تنگ؛ روزگار

من در حصار تُنگ و تو در مشت من اسیر


پلک مرا برای تماشای خود ببند

ای ردپای گمشده باد در کویر


ای مرگ می رسی به من اما چقدر زود

ای عشق می رسم به تو اما چقدر دیر


مرداب زندگی همه را غرق می کند

ای عشق همّتی کن و دست مرا بگیر


چشم انتظار حادثه ای ناگهان مباش

با مرگ زندگی کن و با زندگی بمیر

-------------------------------------------

اون دومیش هم خیلی باحال بود


خیلی خوب بود،

درست یا غلطشو نمیدون اما فکر میکنم یه سری علاقه ها تایم خودشو داره، مث گاز زدن به آلوچه های گس و ترش تو بچگی که هر چی که میگذره یکم سخت تر از قبل بنظر میاد و تو یه سنی شاید محال باشه.

علاقه ام به اشعار یه مدت کوتاهیه که شروع شده و تا قبل این نمیفهمیدمش،
الان یه مقدار با دقت تر میخونم و موقع خوندن یه طور فرضی بعضی از کلمات هایلایت میشه و یه شعرایی رو بارها و بارها میخونم و فکر میکنم چقدر خوب چیزی که نمیتونم بگم رو بیان میکنه.

شما و بدمست انتخاب شعرتون خیلی خوبه و من حسودیم میشه.
پاسخ:
1- خوندن شعر عالیه
آدم و فصیح می کنه، با سواد می کنه
و بهتر از اون فکر کردن بهشه

2- این علاقه ات و جدی بگیر و سعی کن بیشتر بخونی، همه قالب شعر و از هر کسی که دیدی بخون، کم کم علاقه ات شکل و فرم پیدا می کنه و خودش میبردت

3- شما لطف داری D:
اینکه آدم خاص باشه ، استایل خودشو داشته باشه اونجوری که در زمان و مکان های مختلف بشناسنت خیلی عالیه. مثلا یکی هست که یه افتخاری کسب میکنه و مشهور و معروفم میشه اما موندگار نیس . از آدمایی که امضای خودشونو تو ذهن خیلی از آدما حک میکنن خوشم میاد.
پاسخ:
دقیقا
آدم هایی موندگار میشن که سبک خودشون و دارن
آدم تکراری و تقلیدی یه آدم معمولیه فقط...
اینم یادم رفت بگم ، این پست و کلا مرگ کرایف منو یاد ناصرخان حجازی انداخت
پاسخ:
اونم سیگاری بود
اونم از سرطان ریه مرد...
اونم صاحب سبک خودش بود
هم تو تیپ و قیافه و ظاهر...
هم تو نوع گفتمان، که شروع کننده جریان فکری اعتراضی بود تو ورزش ایران بعد انقلاب
اولین کسی بود که تو برنامه زنده از صدا سیما انتقاد کرد
حتی تو جوونیش برای اینکه از تیم ملی حذفش کنند بخاطر عصیان گری هاش
وقتی 27 سالش بود یه قانونی گذاشتن که 27 ساله ها به تیم ملی دعوت نشن
مثلا به اسم جوون گرایی
بقول خودش تو آخریم مصاحبه اش
"من آن گلبرگ مغرورم که میمیرم ز بی آبی
ولی با منت و خواری، پی شبنم نمی گردم"
بله ، بخاطر همین نکاتی که اشاره کردی :))
پاسخ:
نکته بینم دیگه...
D:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">