دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

چهل و یکم- چوپان دروغگو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۴۳ ب.ظ


در دوران مدرسه چیز زیادی که بدرد زندگیم بخوره و یاد نگرفتم...


اصولا هم از مدرسه و شرایط حاکم بدم میومد، همیشه آخر شهریور دل درد شدیدی می گرفتم که بعد از مراجعه به چند متخصص معلوم شد ریشه اش عصبیه...


هر چند که از تراشیده شدن موهام، ایستادن تو صف، از جلو نطام و سر دادن شعار های هر روزه که هیچ معنی برام نداشت بیزار بودم، اما یه چیزای خوبی هم تو مدرسه بود...


تو کتاب های درسی بعضی شعرها و قصه ها بود که ادم و محسور می کرد...


امروز به شکل اتفاقی عکس داستان چوپان دروغگو رو دیدم تو نت...


داستانش و سرچ کردم، دیدم مثل اینکه یه نسخه آلمانی هم داره این داستان...


خوندمش، جالب بود...


بین روایت ایرانی و آلمانی داستان "چوپان دروغگو" تفاوت وجود داره...


در روایت آلمانی، مردم بعد از اولین دروغ، دیگه به چوپان کمک نمی کنند و اصلا به حرفش گوش نمیدن...


ولی در روایت ایرانی، مردم برای بار دوم هم به چوپان اطمینان می کنند...

--------------------

1- یه بیت از حافظ

صلاح کار کجا و من خراب کجا                 ببین، تفاوت ره از کجاست تا به کجا


2- توصیه می کنم اشعار حافظ با صدای موسوی گرمارودی و به خودتون هدیه بدین

((لطفا، حتما اینجا کلیک کنید))


3- چرا زمان انقدر نسبیه؟ چقدر دیر میگذره ایام امتحان...

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۳/۲۸
  • ۵۹۲ نمایش
  • سایه هیچ

نظرات (۳)

همین الانشم ما فرصت دوباره و چندباره میدیم ، نمیدونم از خوش بینی زیاده مونه یا از بیخیالیمون! 
نسبیت در مورد زمان خیلی صدق میکنه حالا اگه در شرایطی باشی که بهت خوش میگذره در عرض یه چشم بهم زدن تموم میشه. 
موفق باشی :)
پاسخ:
اره دقیقا...

کاش یه بیت شعر تو کامنتت می نوشتی...

انتخاب های شعریت و دوس دارم...
نسبی بودن زمان یعنی چی؟؟
با غزلیات حافظ میشه زندگی کرد :)
پاسخ:
با حافظ واقعا میشه زندگی کرد....

یعنی طول زمان ثابت نیست، بسته به حالت ما مدتش کم و زیاد میشه...
مرسی لطف داری :)
این بیت تقدیم شما مرتبط به نسبیت زمانم هست :)))
‏تو را چه غم که شب ما دراز می گذرد
که روزگار تو در خواب ناز می گذرد...

(صائب تبریزی)


پاسخ:
احسنت...
و متشکر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">