دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

سی و هفتم- جایی که علم هم پاسخگو نیست!!!!!!!!!!!

پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱ ب.ظ

همه ما کم و بیش با آمار سر و کار داشتیم و داریم تو زندگی روزمره مون...


همین طور خیلی از ما ها درس آمار و خوندیم چه تو دبیرستان و چه بعدش تو دانشگاه...


و چقدر هم دوست داشتنی این آمار (آیکون چندتا قلب)


و به تبعش یه چیزایی راجع به احتمال هم میدونیم هر چند که به اندازه آمار دوسش نداریم...


یه مثال از احتمال:

اگه یه سکه رو بندازیم هوا، وقتی اومد زمین دو حالت وجود داره، شیر یا خط.


شانس اومدن هر کدومشون هم که واضحه 1/2 هست و احتمال هر حالت 50 درصد...


یعنی اگه یه سکه رو 100 بار بندازیم هوا، 50 بار باید شیر بیاد و 50 بار خط


من امتحانش کردم، تقریبا با دقت بیش از 90 درصد علم جواب میده.


ولی همین کار و با کول دیسک انجام دادم، اینجوری که یه فلش بر داشتم و زدم به کامپیوتر، خب اونم دو حالت داره، پس نصف اوقات باید درست جا بره...


ولی نمیشه...


حتی از چندتا از دوستام هم خواستم اینکار و امتحان کنند، جواب اونا هم با من مشابه بود، یعنی بیشتر وقت ها درست سر جاش قرار نمیگیره...


چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


نمیدونم...

--------------------------------

1- میشه شما هم امتحان کنید و نتیجه رو بهم بگین؟؟؟؟؟


  • موافقین ۱ مخالفین ۲
  • ۹۵/۰۲/۳۰
  • ۶۴۷ نمایش
  • سایه هیچ

نظرات (۱۰)

من قبلا بارها امتحان کردم و همیشه خوب جا نرفته..
پاسخ:
چرا؟؟؟؟؟؟
بنظر من یه جای این پست غلطه. این که بگی "یعنی اگه یه سکه رو 100 بار بندازیم هوا، 50 بار باید شیر بیاد و 50 بار خط" غلطه. بایدی در کار نیست که 50 بار شیر و خط بیاد. 

+و راستی همیشه یه چیز جالبی هست برای من تو این قضایا و اونم اینه که اگه (مثلا) 60 بار یه سکه رو بندازی و هر دفعه پشت بیاد، تو حالتِ بعدی نمیتونی با اطمینان بگی که سکه پشت میاد، چون باز هم دو احتمال به حالتِ یکسان وجود داره : رو ، پشت. 
هیچوقت نمیشه براساس اتفاقات قبلی تویِ احتمالات با اطمینان یه چیزیو گفت. این قضیه دقیقا تو فیلمِ رکودِ بزرگ اتفاق افتاد. این فیلمِ بخاطر اینکه درباره ی اقتصاد امریکا بود خیلی جاهاش گیج کننده بود برام ولی این قضیه رو واقعا داشت نشون میداد که حتی درصورتِ هیچوقت رکود نکردن اون سرمایه گذاری، باز هم احتمال رکود بود. ولی خیلیا نمیخواستن قبول کنن فقط برای اینکه تو دفعات قبلی اینو هیچوقت ندیده بودن. ولی اون رکود اتفاق افتاد حتی با اینکه بی سابقه بود و برای همین هم خیلی ها ضرر کردن بخاطر اطمینان داشتنشون :))
پاسخ:
منظور منم باید نبود...
منظورم این بود این اتفاق راجع به سکه میافته، چون چندبار امتحانش کردم...
ولی راجع به فلش نه، خب چرا؟؟؟؟؟

تحلیلت از فیلم عالی بود...
مرسی
بنظر من یه جای این پست غلطه. این که بگی "یعنی اگه یه سکه رو 100 بار بندازیم هوا، 50 بار باید شیر بیاد و 50 بار خط" غلطه. بایدی در کار نیست که 50 بار شیر و خط بیاد. 

+و راستی همیشه یه چیز جالبی هست برای من تو این قضایا و اونم اینه که اگه (مثلا) 60 بار یه سکه رو بندازی و هر دفعه پشت بیاد، تو حالتِ بعدی نمیتونی با اطمینان بگی که سکه پشت میاد، چون باز هم دو احتمال به حالتِ یکسان وجود داره : رو ، پشت. 
هیچوقت نمیشه براساس اتفاقات قبلی تویِ احتمالات با اطمینان یه چیزیو گفت. این قضیه دقیقا تو فیلمِ رکودِ بزرگ اتفاق افتاد. این فیلمِ بخاطر اینکه درباره ی اقتصاد امریکا بود خیلی جاهاش گیج کننده بود برام ولی این قضیه رو واقعا داشت نشون میداد که حتی درصورتِ هیچوقت رکود نکردن اون سرمایه گذاری، باز هم احتمال رکود بود. ولی خیلیا نمیخواستن قبول کنن فقط برای اینکه تو دفعات قبلی اینو هیچوقت ندیده بودن. ولی اون رکود اتفاق افتاد حتی با اینکه بی سابقه بود و برای همین هم خیلی ها ضرر کردن بخاطر اطمینان داشتنشون :))
و یه چیز دیگه : به غیر از اون نکته ی جالبی که گفتم، حالم از امار و احتمال بهم میخوره :||| اصلا هم دوست داشتنی نیست :|||
پاسخ:
آمار عالیه...
بویژه اگه با مفاهیم آماری عملی کار کرده باشی، عاشقش میشی...
این حرفه غلطه که از 100 بار باید 50 رو و 50 پشت بیاد

پرتاب سکه ها مستقل از هَمَن.

مثل اینه که بگی : اگه احتمال به دنیا اومدن یه بچه بیمار 1/5 (یک پنجم) باشد از هر 5 نفر باید یکیش مریض باشه در حالی که ایطوری نیس...

فعلن فلش تو دست و بالم نیس اگه بود حتمن امتحان میکنم و نتیجه رو بهت میگم

موفق و تندرست باشید:)
پاسخ:
سپاس
:)))))))
بامزه بود :)))
پاسخ:
واقعیته...
امتحانش کن
:)))

نظر من و "فاطمه ح" تقریبا یکیه!

خیلی عجیب و جالبه :)

شاید جفتمون از احتمالات در یه سطح میدونیم شایدم نه !!
پاسخ:
نظر هر دوتا تون تو مقیاس کوچیک درسته ولی در مقیاس بزرگ نه...
درسته که هر بار سکه انداختن مسقل از دفعه قبل هست، ولی در کل باید با درصد بالایی به احتمال 50، 50 نزدیک باشه
چقد متنفر بودم ازین درس!
پاسخ:
آمار که عالیه...
خیلی چیزای خوبی ازش میفهمه آدم...
اولین جلسه کلاس آمار تو ارشد، استادمون اومد و گفت اینکه بشینید و کلی فرمول و حفظ کنید و چند ده جدول بکشید و کلی عدد و با هم جمع و کم کنید، کار بیهوده ای...
نه شما چیزی یادتون میمونه یه هفته بعد امتحان، نه تاثیری تو زندگی تون داره...
ما رو با نرم افزار های آماری اشنا کرد و به هر کدوممون سه تا عنوان داد که باید میرفتیم و انجامش میدادیم...
خلاصه که اونجا بود که لذت از درس آمار و تجربه کردیم وقتی کلی چیز خوب کاربردی یاد .رفتیم...
جالب اینجاست که یه دوستی دارم که کارشناسی ارشد آمار میخونه، یک پنجاهم من آمار و بلد نیست...

هیچوقت نتونستم این سه تا مبحث رو در این سه تا درس بفهمم.
تووی آمار , احتمال.
تووی OR/تحقیق در عملیات/ مدل کردنِ مسائل بهینه سازی.
و تووی فایننس الگوی سود تقسیمی روبه رشد.
هر سه درس رو عاشقم و حرف اول رو تووی دنیا میزنن اما متاسفانه کند ذهنی منه که غیرقابل لمسه برام.

اگه شرطی پرسیده بشه یعنی احتمال اینکه بار اول USB درست جا بره چه قدره.اونموقع دیگه نصف نصف نمیشه.میشه؟
اصلا میشه گفت جا زدن درست USB یه پیشامد غیرممکنه:))
پاسخ:
بهینه سازی، بهترین درس دنیاست...
خیلی خوبه...

خب اگه اینجوری پرسیده بشه چی؟؟؟
احتمال اینکه بار اول فلش درست جا نره چقدره؟؟؟
ســــــلام :)
امروز من هرجا کامنت گذاشتم اول سلام کردم :)))))
احتمال قشنگتر از آماره که :/
پاسخ:
سلام علیک
نه
آمار یه چیز دیگه است...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">