دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

بیست و دوم- پیشنهاداتی برای خدا!!!!!!!!!!!

دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶ ب.ظ

امروز به خواهرم زنگ زدم که حالش و بپرسم، صداش یه جوری بود...


بهش گفتم چی شده؟ گفت: دندونم درد می کنه...


جالب اینجاست که هر چی یادمه، به دندوناش خیلی حساس بود، خیلی...


همیشه خمیر دندون های خوب، نخ دندون، فلوراید، مسواک چندبار تو روز و هربار به مدت طولانی...


کلا هر چقدر که فکر می کنید بیشتر از اون برای مراقبت از دندوناش وقت میذاشت...



داشتم فکر می کردم، دنیا پر از بی نظمی و اتفاق...


و هرچی بیشتر به دنیا نگاه می کنم، بیشتر این بی نظمی ها و اتفاق ها می بینم...


فکر کردم، خب چرا باید جنس دندون ها این شکلی باشه که کلی نیاز به مراقبت داشته باشه، اخرش هم این همه درد و رنج و...


خب چرا جنس شون تیتانیوم نیست؟؟؟

مگه این تکنولوژی ایمپلنت که به ذهن آدم ها رسیده، چه اشکالی داشته که به فکر آفریدگار نرسیده؟؟؟


ناخودآگاه این جمله از ذهنم گذشت که،  "اگه خدا روز خلقت با من مشورت می کرد، پیشنهادهای خیلی بهتر از این چیزی که هست براش داشتم"


  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۱/۳۰
  • ۳۴۰ نمایش
  • سایه هیچ

نظرات (۲۲)

هر چی بیشتر سبک سنگین می کنم می بینم حتما حکمتی توی کار بوده :)
پاسخ:
چرا همه چی و پیچیده می کنی؟؟؟
یعنی بدترین توجیهی که وجود داره اینه که حتما حکمتی هست که عقل ما نمیرسه
خب اگه عقل ما نمیرسه، چرا باید مجازات بشیم؟
منم کلی پیشنهاد داشتم واسش حیف اتاق فکر راه ننداخته 
پاسخ:
چرا به فکر خودش نرسید؟؟؟

  • محمد * شـــــــــورگشتی *
  • همچین دندونی رو کی میخواست سیر کنه؟!!

    باید جنسی میداد به اندازه عمر آدم که داده
    قدیمیا کمتر می شد با دندوناشون مشکل داشته باشند.

    دندون خراب کن زیاد شده و اونا هم محصولات خدا نبوده!! محصول خود ما آدماست
    خدا واقعا چقدر مظلومه!

    پاسخ:
    واضحه که منطقی که شما اوردی درست نیست...
    یعنی قدیمی ها دندونشون خراب نمی شد؟؟؟

  • ماهی سیاه کوچولو
  • (من هنوز نظرمو ننوشتم نوشت نظر شما ثبت شد :/ )

    اگه خدا روز خلقت با من مشورت می کرد، پیشنهادهای خیلی بهتر از این چیزی که هست براش داشتم"
    جدی؟!
    یه چندتاشو میشه بگین؟!
    پاسخ:
    هزاران هزار پیشرفتی که بشر ی سالیان متمادی انجام داده
    نظریه آشوب :دی
    یه دندون با این ابهت الانش وقتی از ریشه در بیاد ، بعد از یه مدت کم ، پودر میشه اینم جالبه :)
    پاسخ:
    نظریه آشوب؟؟؟؟؟؟
    نشنیدم..
    چیه؟

  • محمد * شـــــــــورگشتی *
  • عالم بر اساس تکامل پی ریزی شده
    چقدر بد بود شما و همه از اول سئاد میداشتند
    اینکه به مرور اینها رو کسب می کنه و احساس می کنی خودتی که به دست آوردی خیلی دلچسبه
    روش بیشتر فکر کن.
    وگرنه اصلا نیازی به خلقت نبود
    پاسخ:
    1- من چیزایی که با عقل جور دربیاد و باور می کنم
    نه قصه ها و افسانه ها رو...

    2- ممنونم که اینجا رو میخونی...
    نظریه اشوب یا نظم در بی نظمی 
    در هر بی نظمی و آشوب الگویی از نظم وجود دارد که به طور شگفت انگیزی زیباست .
    پاسخ:
    اهان...
    دقیقا...
    اتفاقا رسیده میخواسته تو خماری بذاره :دی
    خودش گفته انسان رو برای رنج آفریدم دیگه
    پاسخ:
    مگه شکنجه گره؟؟؟؟؟؟
    کجا گفته؟
    خب حالا اگه شوخی رو کنار بذارم باید بگم از اونجا که شما علم باوری حرفتون درسته و اینکه آدم وقتی وارد بحث آفرینش میشه خواه ناخواه به فلسفه روی میاره . پگرچه خود فسلفه هم سعی میکنه بر طبق دلایل منطقی و علمی جواب بده . 
    راستش من بشخصه خودم هنوز جواب خیلی چیزا رو نگرفتم و بنابراین نمیتونم بحثی کنم و دفاع و رد کنم.

    پاسخ:
    مرسی...
    دقیقا همینه...
    ما نمی دونیم و نخواهیم فهمید
    فقط توجیه می کنیم
    فلسفه و... همه اش کشکه، کشک...
    جایی یه مقاله پزشکی خونده بودم که نوشته بود یه خمیر دندون یا ژل،  دقیقا یادم نیست ، اختراع شده که وقتی میزنیش به دندون پوسیده ظرف مدت  اگه اشتباه نکنم سه تا هفت روز بازسازیش میکنه.
    از وقتی خوندمش هر بار به خمیر دندون خودم نگاه میکنم افسوس میخورم :/
    پاسخ:
    اینم میشه یه پیشنهاد به خدا....
    کاش خودش به فکرش می رسید...
    خخخخخخخ
    هر چی بیشتر به یه چیزی میرسی بدتر میشه
    پاسخ:
    واقعا.......
    سیزده میلیارد سال میگذره از عمر زمین! بشر متمدن فقط چند هزار ساله قدمت داره! من موندم خدا چقد صبر داشته برای آزمایش انسان ها، برای اشرف مخلوقاتش!
    ضمناً یکی راجع به تکامل صحبت کرد، تکامل که کلاً ناقض داستان خدا پیغمبره از بیخ و بن، داروین و قانون تکامل میگه، انسان از نسل میمونه، همین، حالا این وسط جایگاه حضرت آدم کجاست؟!
    آدم یاد حرف راسل میافته که گفت:
    اکثر مردم ترجیح میدهند فرشتگانی سقوط کرده باشند تا شامپانزگانی تکامل یافته، به همین سبب به مذهب بیشتر از علم علاقه مندند!
    پاسخ:
    همه این سوال ها یه جواب داره...
    اونم اینه "نمی دونم"
    ازمایش و تکامل و فلسفه و... یه مشت مزخرفاته که بشر برای توجیه خودش بکار میبره
    لقد خلقنا الانسان فی کبد...{البلد4}
    براستى که انسان را در رنج آفریده ‏ایم.
    -----------------------------------------------
    یکم تحمل کنی دنیات به آخر میرسه و راحت میتونی از خود خدا بپرسی و به نظرم جوابای قانع کننده ای خواهی شنید...

    با آرزوی شادکامی روزافزون شما :*)

    پاسخ:
    سپاس...
    خیلی باحال بود :))))))

    پاسخ:
    قابلی نداشت...
    یه سوال
    شما کارای آماری تون رو با نرم افرار spss تحلیل میکنین؟
    راستش اصلا نمیدونم چطوری شروع کنم و چطوری پرسشنامه ها رو  استخراج کنم. 
    سایت یا فایلی دارید که مرحله به مرحله کارو آموزش بده.
    من فقط یه چیز مختصری تو درس روش تحقیق یاد گرفتم و تا حالا قسمت آماری کار زیاد اعداد و ارقامش مهم نبوده ، مهم  نبوده روایی و پایایی داشته باشه.
    پاسخ:
    1- اره با spss هم انجام میدیم
    البته کارهای خیلی ساده و اولیه رو...
    شرط لازم با هر کدوم از این نرم افزارها اینه که آمار و خوب بدونی

    2- دقیقا کارت و بگو چیه تا کمکت کنم

    3- از کجا فهمیدی؟؟؟؟؟؟؟
    پرسشنامه ها مو باید بدم بیرون ، بعدشم تحلیلشو بیارم تو سمینارم.

    3. چیو؟ spss? نرم افرار مدیریتیه دیگه برای تحلیل آماری، مثل ، کد و تری دی مکس که برا معماری بود.
    پاسخ:
    الان کارت دقیقا چیه؟
    میخوای رابطه بین دو چیز و بسنجی؟
    میخوای اثر یه چیز و بسنجی؟
    میخوای اثر یه چیزی و قبل و بعد اعمال یه عامل سوم بسنجی؟
    میخوای بین دوتا گروه مقایسه کنی چیزی و؟
    میخوای بین چند گروه چیزی و مقایسه کنی؟
    ؟؟؟؟؟؟؟
    دقیقا چیکار میخوای کنی؟؟؟
    اهان
    تاثیر یه چیزو بر چیز دیگه ؟
    پاسخ:
    باید عنوان دقیقش و بگی...
    بررسی تاثیر برند بر تصمیمات مصرف کننده گان کوکاکولا در شهر ساری 
    محصولمو کوکاکولا انخاب کردم.
    جامعه ی آماریمم شهر ساری
    موضوعم پیش پا افتاده اس، اما خب من تازه نقطه شروعم :(

    این موضوع روش تحقیقم بود از اون جایی که استادم نمیخواد اصلا سخت بگیره اجاره داده دوباره رو همبن موضوع کار کنم، اما خودم زیاد راضی نیستم، میخوام حداقل قسمت آماریشو اصلاح کنم، چون قبلا پرسشنامه هاشو خودم پر کرده بودم:دی آخه فقط روش کار مهم بود تو روش تحقیق ، درست باشه.
    پاسخ:
    خب باید از ازمون t استفاده کنی
    خیلی ساده است...
    نمیخوای بین گروه ها مقایسه کنی؟؟
    مثلا تو رنج های سنی مختلف، یا بین متاهل و مجرد یا بین سطوح مختلف تحصیلی و....؟؟؟

    شد کلاس درس
    خخخخخخخخخخخخخخ
    چرا ،
    اتفاقا کلاس درسو  خیلی دوس دارم ، ولی فکر کنم اینطوری خیلی اذیت بشین.
    سعی میکنم با سرچ کردن یه چیزایی پیدا کنم که کمکم کنه.
    استادامون که اصلا هیچی، جواب نمیدن.
    پاسخ:
    چیز خاصی نداره...
    خیلی ساده است
    ولی چون منبع درامد خیلی هاست جواب درست و حسابی نمیدن
    نمی دونم!سوال جالبی!یاد یه خاطره عجیب افتادم و قبلش بگم که بهتون حق میدم که باورش نکنید.
    تو جمع بچه های اتاق تو خوابگاه نشسته بودیم که بحث حکمت و...شد و دوستی کلی در این زمینه سوال داشت.من هم می خواستم بهش بگم که مثلا علم خداوند بیشتر از بشر و برای همین ما جواب خیلی چیزها رو نمی دونیم خواستم عملی نشونش بدم گفتم :نگاه کن این لیوان رو میبینی از این پارچ آب کوچکتر و قاعدتا ظرفیتش هم کمتر و آب کمتری می تونیم تویش بریزیم.ببین من الان آب پارچ رو خالی می کنم توی لیوان و تو میبینی که بقیه آب سرازیر میشه.
    آب پارچ بیشتر بود من ریختمش توی لیوان.پارچ خالی شد و لیوان پر شد!مسئله جالب این بود که لیوان بیشتر از ظرفیتش پر شد حدود نیم سانت از لبه لیوان آب بین زمین و آسمون بود و نمی ریخت!
    نمی دونم شاید این توجیه علمی داشته باشه اما من و دوستام عملا نقض قانون جاذبه رو دیدیم!دوستم که سوال داشت گفت:من جوابم رو گرفتم!و بلند شد و رفت.
    ولی راستش من هنوز جوابم رو نگرفتم:|
    پاسخ:
    تو اگه ادعای پیامبری کنی، من بهت ایمان میارم
    خخخخخخخخخخخ
    اولا مودب باش!به خودت بخند.من خیلی جدی گفتم:|
    دوما اسم وبلاگت خیلی خنده دار!"می خوام شروع کنم ولی نمی دونم چرا"خخخخخ:/
    سوما اگر برفرض محال من پیامبر می شدم خودم اولین مرتد و کافری بودم که ایمان نمی آوردم:))
    پاسخ:
    اولا خخخخخخخخخخخخخخ
    دوما خخخخخخخخخخخخخخ
    سوما خخخخخخخخخخخخخخ
    ---------------------------------------
    پست اول وبلگ و بخون لطفا...
    علت این اسم اونجا هست

    پستت راجع به ستایش فوق العاده بود
    بیگ لایک
    حیف که نظرات وبلاگت بسته است
    بله تقریبا بیشتر پست های وبلاگتون رو خوندم.بهرحال به نظرم اگر یه اسم برایش انتخاب می کردید بهتر بود..
    ممنونم لطف دارید.
    یه بحثی با ندا داشتید در ارتباط با نسبیت و خدا..یاد یه خاطره ای افتادم از دایی ام که برایم تعریف کردن..
    تو دوران انقلاب گروه های اسلامی و مارکسیست با هم بحث های اعتقادی داشتند
    (اگرچه به قول آقای رضایی یه دوست قدیمی ،مارکسیست در معنای درستش عملا در ایران وجود نداشته)
    خلاصه بحث در ارتباط با اثبات و نفی وجود خدا بود بین دایی و دوست مارکسیستش .دوستش یه جایی از بحث خسته شد و گفت:ای بابا!چرا قبول نمی کنی؟!به اباالفضل خدا وجود نداره!
    بعد خودش که فهمیده بود چه سوتی داده کلی خندیده بود.:)))

    پاسخ:
    جالب بود خاظره....
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">