دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

سیزدهم- سیزده های در به در...

پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۳۹ ب.ظ

سیزده به در

راجع به سیزده به در کلی چیز میشه نوشت، کلی حرف میشه زد.

میشه از طبعیت گفت، از سبزه ای انداخته شده تو آب، از سبزه گره زدن ها، دروغ سیزده

از ماهی های آزاد شده، شادی و امید و...

ولی همه اینا رو شاعر توانمند "سید مهدی موسوی" گفته

لطفا بخونیدش، جالبه که شماره پست سیزده به در هم شد، سیزده...



سبزه ها را گره زدم به غمت

غم از صبر، بیشتر شده ام


سال تحویل زندگیت به هیچ

سیزده های در به در شده ام

 

سفره ای از سکوت می چینم

خسته از انتظار و دوری ها


سال هایی که آتشم زده اند

وسط چارشنبه سوری ها

 

بچه بودم... و غیر عیدی و عشق

بچه ها از جهان چه داشته اند؟

!

در گوشم فرشته ها گفتند

لای قرآن «تو» را گذاشته اند!

 

خواستی مثل ابرها باشی

خواستم مثل رود برگردی


سیزده روز تا تو برگشتم

سیزده روز گریه ام کردی

 

ماه من بود و عشق دیوانه!

تا که یکدفعه آفتاب آمد


ماهی قرمزی که قلبم بود

مُرد و آرام روی آب آمد

 

پشت اشک و چراغ قرمزها

ایستادم! دوباره مرد شدم


سبزه ای توی جوی آب افتاد

سبز ماندم اگرچه زرد شدم

 

«و انْ یکاد»ی که خواندم و خواندی

وسط قصه ی درازی ها!


باختم مثل بچه ای مغرور

توی جدی ترین  بازی ها!

 

سبزه ها را گره زدم اما

با کدام آرزو؟ کدام دلیل؟


مثل من ذره ذره می میرند

همه ی سال های بی تحویل


#سید_مهدی_موسوی



  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۱/۱۲
  • ۵۲۱ نمایش
  • سایه هیچ

نظرات (۱۱)

لااایک
زیبا بود:)
پاسخ:
قابل نداشت
:)
خیلی غمگین بود ولی:(
پاسخ:
در عین حال زیبا هم بود...
همین یه ساعت پیش این شعر رو خوندم :))
بهرحال سیزده تون بدر و دربدر و از این حرفا :دی
پاسخ:
سیزده شما هم به در
غم و غصه از دلتون در به در
و از این حرف ها...
:)
با شعر زیاد نمی تونم ارتباط برقرار کنم
مگر چند مورد خاص! :)
پاسخ:
بخاطر اینکه تو دوران تحصیل ذائقه ادبی ما درست شکل نمی گیره
و درست شعر خوندن و یاد نمی گیریم
بهت قول میدم اگه 2 یا 3 بار بری یه شب شعر خوب
بعدش هم چندتا کتاب شعر خوب بخری
عاشقش میشی
واقعا عالیه
اگه خواستی بگو بهت معرفی کنم
:))
دروغ سیزده چیه؟ 
پاسخ:
واقعا نمی دونی؟؟؟؟
:))
من عاشق شعرهای سید مهدی موسوی ام.. یه دفترچه داشتم توش یه عالمه از شعرهای ایشون رو نوشته بودم...
پاسخ:
شعر های موسوی یه مشخصه عجیب داره
که شعرهاش و خاص می کنه
هوشمندانه از قالب غزل استفاده می کنه چون عموم مردم شعر و به غزل میشناسن و بیشتر به گوششون اشناست
ولی مفاهیم تند و تیزی و مطرح می کنه
کارش عالیه...

:)
پاسخ:
مرسی که خوندیش
:))
من خود آن سیزدهم کز همه عالم به درم
پاسخ:

عید است و آخر گل و یاران در انتظار

ساقی به روی شاه ببین ماه و می بیار

دل برگرفته بودم از ایام گل ولی

کاری بکرد همت پاکان روزه دار

دل در جهان مبند و به مستی سؤال کن

از فیض جام و قصه جمشید کامگار

جز نقد جان به دست ندارم شراب کو

کان نیز بر کرشمه ساقی کنم نثار

خوش دولتیست خرم و خوش خسروی کریم

یا رب ز چشم زخم زمانش نگاه دار

می خور به شعر بنده که زیبی دگر دهد

جام مرصع تو بدین در شاهوار

گر فوت شد سحور چه نقصان صبوح هست

از می کنند روزه گشا طالبان یار

زانجا که پرده پوشی عفو کریم توست

بر قلب ما ببخش که نقدیست کم عیار

ترسم که روز حشر عنان بر عنان رود

تسبیح شیخ و خرقه رند شرابخوار

حافظ چو رفت روزه و گل نیز می‌رود

ناچار باده نوش که از دست رفت کار

 

#خواجه_حافظ_شیرازی

آره؛ واقعا نمیدونم چیه :دی
فکر کردم از مزخرفات پست هشت هس
پاسخ:
تو روز سیزده فروردین رسم بر اینه که برای شوخی یه مطلبی و به اشتباه میگن تا مایه سرگرمی بشه
البته بعضی ها میگن این رسم برگرفته از دروغ آپریل فرنگی هاست
بعضی ها هم برعکسش و میگن
:))
هر کس به تماشایی ، رفتند به صحرایی
ما را که تو منظوری ، خاطر نرود جایی 
"سعدی"



:,(
پاسخ:
احسنت
بسیار بسیار زیبا...
اون شعر که در جواب کامنت پست بالایی گفتین نخوندم. از کیه؟
پاسخ:
تو نظرات همون پست بالایی شعر و برات گذاشتم...
بخون، خوشگله...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">