دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

دقیقا نمی دونم چرا

ولی میخوام شروعش کنم

هفتم- هر چیزی و حداقل یه بار امتحان کن، حتی تئاتر!!!

يكشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵ ق.ظ

تئاتر

امروز 27 مارچ، روز جهانی تئاتره

یه وقتایی تو زندگی هست که آدم بیخودی نسبت به یه چیزایی موضع منفی داره و در مقابلش مقاومت می کنه، دقیقا مثل من و تئاتر.

بارها شده بود که به دیدن نمایش دعوت شده باشم ولی همیشه بدون هیچ دلیل خاصی فکر می کردم باید یه چیز حوصله سر بر باشه شایدم علتش نمایش های مسخره ای بود که از بچگی تو تلوزیون می دیدم.

بالاخره یه بار به اصرار یکی از دوستام و با این منطق که آدم باید هرچیزی و حداقل یه بار تجربه کنه و بعد راجع بهش تصمیم بگیره، تو یه عصر پائیزی رفتیم سالن نمایش.

همون حس مقاومت درونی هی من و به مسخره بازی و عکس گرفتن و شوخی و خنده وا می داشت، و دوستم هم آروم نشسته بود.

بالاخره کار شروع شد، نور اومد، بازیگرا وارد سن شدن، 5 دقیقه نگذشته بود که واقعا زمان و گم کردم، یه حس جادویی واقعا مسحور شدم، عالی بود، عالی...

این دقیقا اون چیزی بود که من عاشقش بودم.

وقتی میخواستم این مطلب و شروع کنم، کلی ایده و مطلب توذهنم ردیف کرده بودم، میخواستم بنویسم ارسطو تو قرن چهارم گفته "دیدن تراژدی باعث برانگیختن همزمان ترس و مهربانی در انسان ها می شود" که یه مکتب فکری و تزکیه روح ازش مشعب شد به نام "کاتارسیس" میخواستم بنویسم روانشناس ها از تئاتر برای درمان استفاده می کنند "پسکیودرام" می خواستم بنویسم تئاتر مادر هنرهاست چون ترکیب ادبیات، موسیقی، نقاشی و... میخواستم بنویسم تئاتر هم آگاهی درونی و هم آگاهی بیرونی آدم ها رو زیاد میکنه و منجر به افزایش فهم آدم میشه، میخواستم بنویسم هیچ سرمایه گذاری فرهنگی اثربخش تر از نمایش نیست میخواستم بنویسم ...

ولی الان فقط یه چیز میخوام بنویسم "تئاتر یعنی زندگی"

حیفه که زندگی کردن و امتحان نکنیم.

  • موافقین ۶ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۱/۰۸
  • ۴۰۴ نمایش
  • سایه هیچ

نظرات (۱۲)

اول D:
اسم تءاتری که دیدین؟

پاسخ:
زنی که صاعقه وار می خندید

منم تا به حال نرفتم دیدن تئاتر !! 
مثه اینکه وقتشه منم دست بجنبونم :دی
پاسخ:
فقط تئاتر خوب برو...
عاشقش میشی...
نمی دونم کجا خوندم یک همچین جمله ی " که تئاتر زنده هست"  ؛ احتمالا توی یکی از کتابای فارسی دوران مدرسه از همون خیلی وقت پیش این زنده بودنه پررنگ شده
انگار توی مخاطب هم همزمان و همراه بازیگرایی این خیلی خوبه 
+سلام 
پاسخ:
تو کتاب های مدرسه؟؟؟؟؟
من تو کل کتاب های دوران مدرسه به جز چندتا شعر خوب هیچ چیز بدرد بخوری ندیدم
بجاش تا دلت بخواد پر بود از اراجیف...
ممنون که اینجا رو میخونی
:D
تا حالا تئاتر نرفتم 
با این پست یکم ترغیب شدم امتحانش کنم.
پاسخ:
یه کم فقط؟؟؟؟؟
کاش زیاد ترغیب میشدی...
تأتر از اون دسته چیزایه که از دور جذابیت نداره ولی وقتی میبینی اونجاس که لذتش مشهوده، اینکه همه چی زنده س و هیچ تصنعی تو کار نیست برخلاف سینما  و البته سینما فوق العاده جذابه و خود منم دوسش دارم. 

پاسخ:
نفس به نفس...
واقعا حس عالیه...
اتفاقا جز برنامه های تابستونمه :)
امتحانش می کنیم حتما
پاسخ:
تابستون؟؟؟؟
مگه چقدر وقت تو میگیره؟
همین الان برو که دیر شد...
:D
آره، تئاتر مثل یه دنیای دیگه ست. درست مثل نوشتن. و مثل خوندن.

پاسخ:
تئاتر مادر هنرهاست
نوشتن و خوندن هم یه بخشی از تئاتره
مدت کوتاهی که بازیگر تئاتر شهرمون بودم رو یادم آوردید ! شاید با دیدنش حس کنید تئاتر زندگیه ولی وقتی بازیگرش میشید چنان حسی رو توی وجودتون تولید میکنه که یه لحظه وصفش میتونه اشکمو در بیاره ! خلاصه این که عالیه که کسی حسِ منو داره :)
پاسخ:
اتفاقا همون نمایش باعث شد کلی دوست تئاتری پیدا کنم
سر کارهاشون هم میرم
حتما بازیگری رو هم تجربه می کنم یه روزی...
شک نکن
آره فکر کنم ادبیات سوم دبیرستان بود که تیاتر رو با سینما مقایسه کرده بود
کتابای ادبیات خوب بودن لااقل بخاطر اون اعلام آخرشون 
:)
پاسخ:
زمان ما نبودها...
:)
نفس به نفس 
دیدار ما با شما در آنتالیا :دییی  ;)
پاسخ:
دقیقا :)
می خواستم بگم
خوبه واسه یکبارم که شده سرمون رو از توی گوشی بیرون بکشیم و به دور ورمون نگاه کنیم
شاید تکنولوژی خیره کننده باشه اما یادمون نره این تکنولوژی از کجا ریشه گرفته
تئاتر مادر و ریشه ی همه ی هنرهاست :)
پاسخ:
واقعا این حرفت و دوس داشتم
  • دریا _ گاه نوشته های من
  • تئاتر و کنسرت برای من مثل خوردن توت فرنگی خوشمزه است.
    پاسخ:
    از توت فرنگی هم خوشمزه تره لامصب...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">